Ofte stillede spørgsmål

Køb hos Chronoexpert

  • Chronoexpert er en global platform, som forbinder private individer og forretninger som ønsker at sælge deres ure med folk som er interesserede i at købe dem. Det internationale aspekt gør det muligt at tilbyde kunderne det største udvalg af mærker og modeller på markedet.
  • Vores mission er at garantere, at transaktionen mellem sælger og køber er fuldstændig tilfredsstillende og 100% sikker.

Er urene autentiske?

  • Of course. Chronoexpert guarantees that 100% of the watches are authentic. We do not accept fakes, copies or non-original items. All products pass through our facilities in order to be subjected to a complex verification process by our team of experts.
  • Vi er så sikre på produkternes ægthed at vi tilbyder en returret på op til 14 dage efter købet.

Køber

Hvordan fungerer købsprocessen?

  • Det er nemt. Naviger gennem Chronoexpert, indtil at du finder det ur, du synes bedst om.
  • Hvis du ikke finder det ideelle ur, står hele vores team til tjeneste for at hjælpe dig med at finde modellen, som du ønsker.
  • You can contact us by filling out the following contact form or by telephone.
  • Når du har fundet det ur, du vil have, sender du en købsanmodning. Du kan også give et bud, men husk på at et bud som er for lavt, vil som regel blive automatisk afvist.
  • Vi vil gennemgå dit bud indenfor 24-48 timer. og hvis det accepteres, kontakter vi dig via e-mail eller telefon for at guide dig gennem den endelige købsfase.
  • Når vi modtager din betaling, vil vi tilbageholde og bevare beløbet i 14 dage indtil at vi er sikre på at du er helt tilfreds med handlen. . Vi frigiver aldrig betalingen til sælgeren, før der er gået mindst 14 dage efter at vi har leveret til dit hjem eller en anden placering, som du har angivet.
  • Hvert ur som købes på Chronoexpert er omhyggeligt inspiceret og enhver fejl bliver fikset, før at det gennemgår en komplet godkendelsesproces.
  • Når uret har bestået vores kvalitetstjek, vil vi fortsætte med at afsende det af sted til dig.
  • Hele køb&salg processen foregår på Chronoexpert for at give dig total sikkerhed i handlen.

Har jeg garantirettigheder?

  • Ja. Køberen har en 12 måneders garanti fra Chronoexpert. Vores kundeservice guider dig glædeligt gennem følgende trin. Kontakt os:

Jeg kan se at Chronoexpert tilbyder en 14-dages returret. Hvordan fungerer dette?

  • If you are not happy with the watch you have purchased you have up to 14 days after your receipt of the delivery to return it. To request a return, contact us by filling out the following contact form, giving your order number and reason for the return. We will contact you as soon as possible.

Kan priserne forhandles?

  • Priserne kan forhandles, men husk, at hvis et bud er for lavt, bliver det automatisk afvist.

Hvilke betalingsmuligheder er tilgængelige for mig?

  • Vi accepterer VISA, MasterCard, American Express og Discover, samt andre. Vi tilbyder også muligheden for at betale via bankoverførsel.
  • If you have any questions, please contact us by filling out the following contact form or by telephone.

Hvilke leveringsmetoder er tilgængelige?

  • Du behøver ikke at bekymre dig om leveringen. Chronoexpert vil organisere dette med fragtvirksomheder af første klasse såsom DHL eller UPS. Vi holder dig informeret om leveringsstatussen på alle tidspunkter. Derudover er leveringen altid forsikret.

Hvordan sporer jeg leveringen?

  • Når sporingsdetaljerne er tilgængelige, giver vi dig besked.

Hvad sker der, hvis uret bliver væk med posten, eller hvis pakken er skadet? Er leveringen forsikret?

  • Alle vores leveringer er selvfølgelig forsikrede afhængige af deres individuelle værdier. Forsikringsprisen er inkluderet i salgsprisen på hjemmesiden.

Uret er i et andet land. Hvad skal jeg være opmærksom på?

  • Chronoexpert offers 100% free delivery. However, we DO NOT cover additional taxes that may be applied. For example, customs taxes, import duties or tariffs.
  • Chronoexpert er ikke ansvarlig for skatter som pålægges udenfor EU. Beløbet kan variere afhængig af landet. Kontakt os venligst eller søg vejledning hos din toldmyndighed.

Sælger

Hvordan kan jeg annoncere mit ur?

  • Udfyld og send dette formular link for at sælge dit ur. Ved at inkludere så mange oplysninger som muligt, som for eksempel billeder af god kvalitet, forøger du chancerne for at få et hurtigt salg. Minimumsdetaljer såsom mærke, model, stand og pris påkræves.
  • Vi tjekker oplysningerne, som du indsender, indenfor 24 timer og informerer dig, når din annonce er blevet offentliggjort. Det er meget sandsynligt at vi vil bede om flere billeder, såsom bevis på dit ejerskab. Vi beder om din forståelse for dette! Vores job er at garantere at begge parter, køber og sælger, foretager handlen på sikreste og mest bekvemme vis.
  • If you need to make any changes to the advertisement, please let us know by filling out the following contact form and we will modify it as quickly as possible.

Koster det penge at offentliggøre annoncen?

  • Absolut ikke. At annoncere et ur koster intet. Som et mellemled, pålægger Chronoexpert et gebyr på salgsprisen, når du annoncerer uret.
  • Vi er transparente, vi vil altid opgive den pris du tjener og den endelige salgspris på vores Markedsplads.

Jeg har den originale boks og papirer. Er de vigtige?

  • De er meget vigtige. Den originale boks og papirer forøger urets værdi. Oplys dette i din annonce og inkluder dem, når vi organiserer afhentningen af dit ur.

Hvad sker der, når mit ur er solgt?

  • Når nogen er interesseret i at købe dit ur og påbegynder købsprocessen,
    1. kontakter vi dig og giver dig besked.
    2. Vi modtager betalingen for uret fra køberen og fortsætter med at organisere afhentningen af uret i dit hjem eller et andet sted, som du angiver. Pengene, som betales af køberen, bliver indbetalt på Chronoexperts konto indtil godkendelsesprocessen er fuldført. Hvis vi ikke har pengene på vores konto, vil vi ikke afhente dit ur.
    3. Når der er gået 14 dage efter leveringen af uret til køberen, betaler vi den indikerede pris på køb-salgskontrakten af uret til dig.
  • Når vi har afhentet dit ur, er der ingen grund til bekymring, da kvitteringen og leveringen af uret er forsikrede. Du skal blot sørge for at uret er godt pakket ind.
  • På vores kontorer vil vi fortsætte med at kvalitetssikre og godkende uret. Husk, at vi ikke accepterer fake, kopier eller uoriginale ure. Hvis vi modtager fake, kopier eller uoriginale ure, skal vi meddele dette til de relevante myndigheder.

Hvordan og hvornår modtager jeg pengene?

  • Afhængig af dine præferencer, vil vi betale dig via PayPal eller bankoverførsel. Betalingsmetoden er angivet i køb-salgskontrakten, som vi underskriver med alle vores kunder og leverandører.
  • Vi overfører pengene til dig 14 dage efter at vi leverer uret til køberen. Køberen har retten til at returnere uret i op til 14 dage efter købet, hvis uret har fejl, som de ikke er tilfredse med. Husk, at Chronoexpert beholder den totale betaling, så dine penge er helt trygge!

Andre

Urenes stand

Ny 100% ny eller fra en gammel samling, som ikke er brugt
AAA Ur i perfekt stand, uden synlige skrammer eller brugstegn.
AA Ur i meget god stand, med lettere brugsindikationer.
A Ur med tydlige skammer og mærker. Muligvis uoriginale dele/erstatningsdele.
B Ur, som muligvis er defekt og med synlige brugsindikationer. (Urskærmen, remmen eller spændet har tydelige skrammer eller buler). Muligvis uoriginale dele/erstatningsdele.

Jeg har spørgsmål om Fair Pris. Hvordan virker det?

  • Fair Pris er en særlig tjeneste, som du kun finder på Chronoexpert. Det gælder både for køberen og sælgeren.
    • Køber
      • Ure med et Fair Pris mærke har en salgspris, som er den samme som den gennemsnitlige markedspris.
      • Du betaler i det øjeblik den ægte værdi for uret.
    • Sælger
      • Vi informerer dig, hvis du sælger dit ur til markedspris.
      • Dette giver nemlig en god idé om dette er en god pris, og om der er stor sandsynlighed for at du hurtigt sælger uret.
    • Den Fair Pris er udregnet baseret på forskellige faktorer, såsom antal salg, hvor gammelt uret er samt dets stand.

Hvor kan jeg indsende mine spørgsmål og kommentarer?

  • We love listening to our customers and learning their opinion. Please send us your questions by filling out the following contact form or by telephoning us.

Vil du linke til vores side?

  • We encourage you to add a Chronoexpert link to your website. Please find the linking options here www.chronoexpert.dk/nf/linkchronoexpert. Choose the one that suits you better.If you need help or have any questions, please contact our customer service department.